2010年12月3日星期五

This is not a "1 Malaysia" concept, OK?

8 条评论:

Michael 说...

为人父母者,如果片里的黄明志是你们的孩子,你们会有何感想? 投国阵一票的父母们应该想想了,这是不是你们给下一代的礼物?

Jimmy 说...

对呀~简直是不公平的待遇~有机会,我还是Balik china好了~

eric foo 说...

回中国并不能解决问题,用选票操他国阵奶奶的祖宗十八代,才是现实应该做滴!

匿名 说...

其实西西留在很多的文章内已经提出了重点。
马来西亚的成立是由宪法基本上也就是社会契约来规定的。目前最主要的就是不能让巫统有国会的控制权来修改这个宪法和国会的程序。这才能保证马来西亚人的利益。
新加坡糟糕就在这里。李光耀看到了这一点,早就确定国会没有共产党,总统也是他的支配。这就造成了人民行动党在新加坡的横行霸道。想象看巫统在还没有完全掌握这个修改契约的100%能力就那么的霸道,如果真的让他们掌握了国会的控制权,那其他种族的利益也就不用谈了。现在说话的人还可以说下去,也已经没有任何的意义了。
我认为。目前最主要的还是还是照做。没有必要说得那么多。最主要的就是把西西留早就提出来的论调人更多的人知道。让更多人知道自己的权利。只要是马来西亚人其实早在国家成立的时候,宪法就保证了我们的权利。只是我们一直给马华出卖了。这你们还不明白吗?

弱弱 说...

只有马华那些走狗还执迷不悟,可悲

匿名 说...

06 Dec 10
Kenyataan Mursyidul Am PAS: Timbalan Perdana Menteri – Patuhi Prinsip Islam


Berhubung isu perlantikan YB Lim Kit Siang selaku Timbalan Perdana Menteri yang kononnya dikeluarkan oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim, sukalah untuk saya menyatakan bahawa Pakatan Rakyat tidak pernah membuat apa-apa keputusan dan tidak pernah mengadakan apa-apa perbincangan tentang hal ini. Syak saya teramat kuat bahawa permainan media telah digunakan dengan amat dahsyat di dalam memanipulasi kenyataan Datuk Seri Anwar Ibrahim. Apa peliknya, kerana itulah amalan pemberitaan media milik UMNO terhadap pihak lawannya.

Ingin saya nyatakan, pendirian saya dari dahulu hingga sekarang tidak pernah berubah bahawa bangsa tidak mempunyai sebarang nilai di dalam Islam. Allah SWT berfirman dalam al-Quran (Surah al-Hujurat ayat 13):

“Sesungguhnya orang yang paling mulia antara kamu di sisi Allah ialah orang yang paling bertaqwa di antara kamu. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha mengenal.”

Justeru Melayu, Cina atau India tidak pernah mempunyai sebarang nilai tambah di sisi Allah SWT, melainkan dengan taqwa. Seorang yang berbangsa Cina tetapi bertaqwa kepada Allah SWT jauh lebih mulia dari seorang yang berbangsa Melayu tetapi hidup dengan rasuah, menindas, mengkhianat dan sebagainya. Sekalipun songkok setinggi tiga jengkal di kepala, tanpa taqwa kepada Allah SWT, ia tidak mempunyai sebarang nilai.

Apa yang penting ialah dasar, jika dasar Islam. Sesiapapun boleh menjadi pemimpin. Di Kelantan saya pernah mengeluarkan kenyataan berkali-kali bahawa Menteri Besar Kelantan boleh terdiri daripada seorang yang berbangsa Cina dengan syarat merupakan seorang muslim yang soleh. Penasihat DAP, Lim Kit Siang atau sesiapapun boleh menjadi Timbalan Perdana Menteri bahkan Perdana Menteri sekalipun tidak mempunyai apa-apa halangan, syaratnya merupakan seorang muslim yang soleh. Ini prinsip Islam yang perlu dipatuhi dalam membentuk kepimpinan negara dan ummah.

Seorang muslim yang soleh sekalipun bukan Melayu jauh lebih bermanfaat untuk negara ini dari seorang Melayu yang korup!

TUAN GURU HAJI NIK ABDUL AZIZ BIN NIK MAT
Al-Mursyidul Am PAS merangkap Menteri Besar Kelantan.

匿名 说...

Namewee, let me tell u what to do:

1. Set up an Ali Baba Company.

2. Get a Malay guy as sleeping director. If you do not have any candidate, get it from MCA. MCA has a list of UMNO connected guys, especially Datuk's son, etc).

3. Work out the budget : Budget = Actual Cost X 500%. 250% for the sleeping director's own pocket money. 100% to run the project. 150% as own pocket money.

4. Claim whatever expenses like: travelling oversea as training, buy extra equipments from UMNO-link company, etc.

5. Run the project slowly - use extra manpower and resources, so that the company produce nothing.

6. 3 years later, let the company bankrupt. Before the company bankrupt, transfer out the equipments, resources to own company,

7. 3 years later , build your own business from then on.

8. The sleeping director, after spending all his pocket money, he is as poor as before.

9. This has been in Malaysia for the pass 30 years. This is called SATU MALAYSIA.

匿名 说...

聂老昨天说,谁主张政治和回教必须分开,就应该用内安法令把他们抓起来!